Laatste update 23•06•2023

Daar is de nieuwe FamilyCard

ALGEMEEN

Meer Shoppen, Meer plezier, Meer krijgen! Na anderhalf jaar voorbereiding kondigen we vandaag met trots de lancering aan van ons compleet vernieuwd platform inclusief rebranding op www.familycard.be. Familycard is de grootste webshop loyalty card van België geldig bij meer dan 1000 webshops, waaronder Booking.com, Coolblue, TUI, Farmaline,... . Onze gebruikers krijgen bij elke online aankoop extra korting terug via hun Familycard account, die ze daarna kunnen besteden aan leuke belevingen, opvragen in cash, of doneren aan een goed doel. Mooi meegenomen!

Daar is de nieuwe FamilyCard

Co creatie samen met onze partners & gebruikers

"We gingen duidelijk niet over 1 nacht ijs voor deze lancering" zegt Pieter-Jan Vanneste medeoprichter FamilyCard. "We hebben vooral naar onze leden en partners geluisterd en ons vervolgens heel goed laten omringen. Onze leden konden op verschillende momenten mee beslissen. Op verschillende vlakken; gebruiksvriendelijkheid en werking van het platform tot extra mogelijkheden en services. Zo is het vanaf vandaag mogelijk om samen met je vrienden, partner, familie of collega's te sparen voor een gezamenlijk doel. Dat was een duidelijke vraag vanuit onze community."

 

Rebranding: benutten bredere doelgroep

Met de rebranding willen we vooral mikken op een bredere doelgroep. Dat beaamt ook Dorothea Gielen, Marketing & site coördinator van Familycard: "Familycard had dringend nood aan een look en feel die paste bij de leuke kern van het concept. Met deze rebranding hebben we dat zeker en vast kunnen verwezenlijken.  Samen met Make Out gingen we dieper in op het geheel en werd het merk in z’n totaliteit aangepakt. Het klein gelukje van een korting op iedere online aankoop, en het groot geluk van voor een leuke reward te hebben gespaard op het einde van het jaar, gaan nu hand in hand."

Professionele begeleiding

 

Het Antwerps creatief agentschap MAKEOUT STUDIO - Part of +KOO tekent voor de volledige rebranding van het platform, terwijl zusterbedrijf Lunar vooral heeft gelet op de user experience van het nieuwe platform. Voor marktonderzoek en product testing lieten we ons dan weer ondersteunen door In The Pocket en BUFFL"Deze samenwerking afgelopen anderhalf jaar heeft ons extreem uit onze comfort zone gehaald, maar net daar zit de sleutel voor groei," zegt Wim Willems van FamilyCard. "De afgelopen 5 jaar hebben we al een mooie basis opgebouwd en halen we reeds 26% marktaandeel binnen ons segment. Maar er is nog zoveel meer potentieel. We zijn ervan overtuigd dat dit vernieuwde platform een belangrijke nieuwe stap is."

Partner workshop in Disneyland was bepalend

"Voor de aanvang van de ontwikkelingsfase hebben we ons nieuwe concept afgetoetst bij onze webshop partners en affiliate netwerken tijdens een workshop in Disneyland Resort Paris," vult Wim aan. "Dat was letterlijk een magisch en allesbepalend moment. Zo konden we nog bij sturen en alle stakeholder nauw betrekken. De eerste reacties vanuit de markt waren laaiend enthousiast en dat gaf ons een enorme boost."

 

Sterke marketing campagne met als doel verdubbeling

Eind vorig jaar haalde FamilyCard succesvol 80K op via het crowdfunding platform Winwinner. Dat bedrag vormt een mooie basis voor de uitrol van een krachtige marketing campagne via verschillende kanalen. We starten hiermee reeds deze zomer, maar de focus zal liggen op Q4, traditioneel het belangrijkste e-commerce kwartaal. De realistische doelstelling tegen Q1 2024 is dan ook 210K leden.

Over die campagne binnenkort nog meer, maar we kunnen alvast verklappen dat je ons deze zomer zelfs mag verwachten via een krachtige outdoor campagne op Brussels Airport.

Word nu gratis lid van onze family en ontvang een welkomstbonus van 500(€5)